Jurmun kylä

Jurmun seudun maa- ja kotitalousseura ry.

Tervetuloa kylään!

Iijokea Parviaisessa, huhtikuu 2024

Meidän kylä ja seura

Hienoa, kun löysit Jurmun kylän/Jurmun seudun maa- ja kotitalousseuran sivuille. Jos et koskaan ole vieraillut Jurmun kylässä niin tässä sinulle vähän tietoa:

Jurmu sijaitsee Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa Koillismaalla ja on yksi Taivalkosken kunnassa sijaitsevista kylistä valtatien 20 eli Kuusamontien varrella, kunnan keskustasta noin 20 kilometrä lounaaseen päin. Vakinaisia asukkaita on noin 200 ja Jurmuun kuuluu Raappanansuon, Parviaisen ja Jurmun kyläalueet. Kylän halki virtaa ainutlaatuinen Iijoki joka on suosittu kalastuskohde.

Kylällä toimii Jurmun seudun maa- ja kotitalousseura ry. sekä useampi metsästysseura.

Jurmun seudun maa- ja kotitalousseura ry:n tarkoituksena on koota maatila- ja maaseutuyrittäjät sekä muut maaseutuhenkiset ihmiset yhteistoimintaan kylän/asuinyhteisönsä hyväksi, jäsentensä aineellisen ja henkisen hyvinvoinnin edistämiseksi ja heidän ammattitietojensa ja -taitojensa kehittämiseksi.

Seurassa sinulla on mahdollisuus osallistua erilaisiin tapahtumiin, ( monenlaiset talkoot, illanvietot, myyjäiset, toritapahtumat, muonitukset ja kahvitukset sekä matkat messuille, teatteriin, uimaan ynm. )

Vuoden lopulla seura tarjoaa jäsenille jouluruoan sekä samalla muistetaan vuoden aikana täysiä kymmeniä täyttäneitä jäseniä.

Näillä sivulla pääset tutustumaan meidän kylään, asukkaisiin, yrittäjiin ja monenmoiseen toimintaan ynm. ja ehkä näin myös saamme sinut vierailemaan kylässä ihan paikan päälle. Vierailulla sinäkin pääset nauttimaan meitä täällä ympäröivästä upeasta luonnosta ja sen tarjoamista erilaisista toiminta mahdollisuuksista. Vielä lisäksi jos osallistut kylällä seurojen tai muun tahon järjestämään toimintaan, niin tullaan tutuksi ja saat mukavaa tekemistä ja osallisuutta.

Jos Jurmun kylä kiinnostaa ihan asuinpaikkana, niin meiltä täältä löytyy myös vuokra-asuntoja. Rivitalo on ihan kylän keskeisellä paikalla, jossa erikokoisia huoneistoja vuokrattavana sekä yksityiset vuokraa omakotitaloja. Eikä unohdeta tietysti myös lyhytaikaista mökkivuokrausta.

Myytäviä omakotitaloja, tontteja ja mökkejä löytyy myös, puskaradio on monesti näissä aika hyvä keino löytää mieleinen paikka.

Täällä on hyvä elää juuri omannäköistä elämää.

-- Meidän oma kylä Jurmu --

Tule ja pyydä myös tuttusikin mukaan.

YHDESSÄ OLEMME ENEMMÄN!

Jurmun silta Sillan yläpuolella on P-paikka jossa veneenlaskuluiska.